Korkuteli Meslek Yüksekokulu


2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYIT VE KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ

2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYIT VE KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ

 

-Katkı Payı/Öğrenim Ücretleri Yatırma ve Kayıt Yenileme Süresi: 28 Eylül-02 Ekim 2020

-Derslerin Başlaması: 05 Ekim 2020

-Ders Bırakma ve Ders Ekleme Süresi (Ekle-Çıkar): 05-09 Ekim 2020

-Öğrenime Ara İzni Başvurusu İçin Son Gün: 02 Ekim 2020

 

*Katkı payı/öğrenim ücretlerini yatırma işlemi 28 Eylül 2020 günü saat 09:00’da başlayacaktır.

*Ders kayıt işlemleri 28 Eylül 2020 günü saat 13:30’da başlayacaktır.

 

AÇIKLAMALAR:

 

1- Öğrenim süresini aşmayan normal örgün öğretim öğrencileri katkı payı ödemeyecektir.

 

2- Kendi imkanları ile gelen Uluslararası Öğrenciler, bir Yükseköğretim Programına kayıtlı iken, ikinci bir Yükseköğretim Programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptıran öğrenciler, ikinci örgün öğretim öğrencileri ve öğrenim süresini geçen normal örgün öğretim öğrencileri (öğrenim süresi 2 yıl olan Meslek Yüksekokulumuzda 3’üncü ve daha fazla yılında eğitime devam edenler) 28 Eylül-02 Ekim 2020 tarihleri arasında katkı payı/öğrenim ücreti tutarlarını Türk Ekonomi Bankası’nın tüm şubelerinden veya ATM’lerinden Öğrenci Numaraları ile sorgulama yaptırarak yatırabilecektir. Güz yarıyılı katkı payı/öğrenim ücretlerini ödemeyen öğrenciler kayıt yenileme süresinde ders kaydı yapamazlar.

 

3- Ders kayıt ve kayıt yenileme işlemleri 28 Eylül-02 Ekim 2020 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılacak olup, danışman öğretim elemanları öğrenciler için ders kayıt işlemi yapmayacaktır. Öğrenciler süresi içinde ve usulüne uygun olarak kaydolmadıkları derslere devam edemez, bu derslerin sınavına giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.

 

4- Öğrenciler aldıkları dersleri akademik takvimde belirtilen ders ekle-sil (ekleme-çıkarma) süresi olan 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden değiştirebilir, silebilir ve yeni ders alabilir.

 

5- Ekle-sil (ekle-çıkar) haftasından sonra ders kayıtlarında herhangi bir düzeltme yapılmayacaktırDers kayıtlarında herhangi bir sorun yaşanması durumunda sorumluluk öğrenciye aittir. Öğrencilerin ekle-sil haftası içerisinde ders kayıtlarında hata olup olmadığını mutlaka danışman öğretim elemanlarına kontrol ettirmeleri ve hataları düzelttirmeleri gerekmektedir. Öğrenciler danışman öğretim elemanlarını Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrenebileceklerdir. Danışman öğretim elemanlarının iletişim bilgileri Meslek Yüksekokulumuz internet sitesinde iletişim menüsünde yer almaktadır.

 

6- Öğrenciler kendi bölüm/programlarının derslerine ait şube numaralarını dikkate alarak ders kayıt işlemini gerçekleştirmelidirler.

 

7- Ders Muafiyeti: Öğrenciler daha önce öğrenim gördükleri Fakülte/Yüksekokulda alıp başarılı oldukları dersler için muafiyet taleplerini istenilen belgeler ile birlikte, akademik takvimde belirtilen derslerin başlama tarihinden (05 Ekim 2020) itibaren 5’inci iş günü sonuna kadar Meslek Yüksekokulumuza dilekçe ile başvurarak iletebilir. 5’inci iş günü (09 Ekim 2020) sonrasında yapılacak muafiyet talepleri kabul edilmeyecektir. Muafiyet talepleri “Akdeniz Üniversitesi Ders İşlemleri, Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi 7’nci maddesi” hükümleri gereğince değerlendirilecektir.

Belgelerin; Meslek Yüksekokulumuza teslim tarihi esas alınır, ortaya çıkabilecek olan gecikme vb. olumsuzluklardan Meslek Yüksekokulumuz sorumlu tutulamaz.

 

8- Öğrenime ara izni başvurusu için son gün (kayıt dondurma) 02 Ekim 2020 tarihidir. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular kabul edilmeyecektir.

 

9- Meslek Yüksekokulumuza yeni kayıt yaptırıp, kayıt esnasında Öğrenci Bilgi Formunu doldurmayan öğrencilerin https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/ogrsis/ogr_on_kayit_op.aspx  adresinden giriş yaparak mutlaka Öğrenci Bilgi Formunu doldurmaları gerekmektedir. Öğrenci Bilgi Formunda beyan edilen iletişim bilgilerinin güncel kullanılabilir durumda olması gerekmektedir. Aksi taktirde oluşacak mağduriyetten öğrencinin kendisi sorumlu olacaktır.

 

10- Meslek Yüksekokulumuza yeni kayıt yaptıran öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemine tanımlanan ilk giriş şifresi T.C. kimlik numaralarının ilk 5 rakamıdır.

 

11-Ders kayıt işlemleri ile ilgili ayrıntılı bilgiler aşağıda linki verilen 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı ders kayıt kılavuzunda yer almaktadır. Kılavuzdaki açıklamalar mutlaka okunmalıdır.

 

2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ders Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.

 

OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) Ders Kayıt Videosu için tıklayınız.

 

OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) Ders Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.

 

Öğrenci numaranızı bilmiyorsanız öğrenmek için tıklayınız.

 

2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Katkı Payı/Öğrenim Ücretleri tutarını öğrenmek için tıklayınız.

 

2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Uluslararası Öğrenci Katkı Payı/Öğrenim Ücretleri tutarını öğrenmek için tıklayınız.

 

Ders Kayıt Yenileme için tıklayınız.

 

Öğrenci Bilgi Formu için tıklayınız.

 

ÖNEMLİ NOT:

 

*İçinde bulunduğumuz COVID-19 salgını nedeniyle 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında derslerimiz YÖK’ün ve Üniversitemizin almış olduğu karara bağlı olarak uzaktan eğitim (online) ile senkron/asenkron şeklinde yürütüleceğinden, tüm öğrencilerimizin @akdeniz.edu.tr uzantılı e-posta adresinin olması gerekmektedir.

*Daha önce @akdeniz.edu.tr uzantılı e-posta adresi almadıysanız; aşağıdaki adımları takip ederek e-posta adresinizi alabilirsiniz.

http://ekampus.akdeniz.edu.tr/hesap/sifre.aspx adresinden öğrenci numaranızı ve doğrulama kodunu girerek doğrula butonunu tıklayınız.

-Öğrenci Bilgi Sisteminde kayıtlı eposta adresiniz ve kayıtlı cep numaranızı girmeniz istenecektir. Ardından e-posta adresinize onay kodu gönderilecektir. Bu aşamalar doğru bir şekilde geçildikten sonra kullanmak istediğiniz “Eduroam Şifrenizi” belirlemeniz istenecektir.

-Eduroam hesabınız:  ogrencinumaraniz@ogr.akdeniz.edu.tr

Eduroam Şifreniz :  Kendi belirlediğiniz şifrenizi yazınız.

-Mevcut şifrenizi değiştirmek için yukardaki işlemleri aynen yapmanız gerekmektedir.

 

akdeniz.edu.tr uzantılı e-posta adresi oluşturmak için tıklayınız.

 

* Online eğitim süreci ile ilgili bilgilendirmeler internet sitemiz üzerinden yapılacak olup, duyurularımızı ve sosyal medya hesaplarımızı sürekli olarak takip ediniz.

 

0